DANSK INDEKS FOR KUNDEORIENTERING 2019

Deltag i næste runde af Dansk Indeks for Kundeorientering og få indsigt i, hvilke områder der er afgørende for at optimere kundeoplevelser i B2B-virksomheder.

I samarbejde med Copenhagen Business School og DI Handel undersøger Customer Agency, hvordan man internt i B2B-virksomheder arbejder med kundeorientering, sammenholdt med, hvordan kunderne rent faktisk oplever det at være kunde.

Tilmeldingen er nu åben til at deltage i Dansk Indeks for Kundeorientering 2019.

Hør mere

HVAD ER DANSK INDEKS FOR KUNDEORIENTERING?

Dansk Indeks for Kundeorientering er en årlig analyse af kundeorientering i danske B2B-virksomheder. Analyse-modellen er udarbejdet i tæt samarbejde med Copenhagen Business School. Det unikke ved modellen er, at virksomheden kan vurdere sammenhængene mellem, hvad kunderne oplever, og hvad ledere og medarbejdere tror, de skaber af oplevelser for kunderne. Derved kan indsigten bruges som et værktøj til at justere medarbejdernes gode intentioner med kundernes forventninger.

Vi har en fælles ambition om at hjælpe virksomheder med indsigter, der kan bidrage til at gøre abstrakte begreber som kundeorientering og kundeoplevelser mere konkrete. Vi ønsker, at I som deltager, opnår en øget forståelse af de udfordringer, der præger leveringen af gode kundeoplevelser. 

 

DELTAG I DANSK INDEKS FOR KUNDEORIENTERING 2019

Opnå indsigt i, hvordan I får finindstillet medarbejdernes gode intentioner med kundernes behov og forventninger. En differentiering, der for mange virksomheder kan bane vejen for styrkede kommercielle resultater.

Hvad får I ud af at deltage?

Benchmark-resultater

I modtager en rapport med jeres virksomhedsresultater, der inkluderer NPS-måling og benchmark til andre B2B-virksomheder

Spejling

I får identificeret det gap, der kan være mellem virksomhedens selvforståelse og kundernes oplevelse.

Opfylder kravene

…til måling af kundetilfredshed i ISO certificeringer.

Udfordringer og potentialer

I får belyst, hvor der er udfordringer og potentialer i forhold til kundeorienteringen i jeres virksomhed.

Inspiration

Gratis deltagelse på konferencen i Industriens Hus i København, hvor hovedtendenser på tværs af de deltagende virksomheder offentliggøres. Her vil bl.a. være inspirationsoplæg fra andre B2B-virksomheder om det at arbejde med kundeorientering.

Hvad hænger gode kundeoplevelser sammen med?

Peter A. Jensen, Market Director hos Customer Agency præsenterede på konferencen sidste år, hvad gode kundeoplevelser hænger sammen med. 

Hvorfor vil det gavne vores virksomhed at deltage?

Ved at deltage i Dansk Indeks for Kundeorientering 2019 får I indsigt, hvilke områder der kan gavne din organisation at fokusere på, når det handler om at skabe gode kundeoplevelser.

Hovedrapport

Hovedrapporten viser tendenserne på tværs af alle deltagende virksomheder og belyser sammenhængen mellem kundeoplevelse, loyalitet & differentiering ved at afdække fire centrale temaer:

  • Vision & Mål
  • Ledelse & Kultur
  • Proces, Indsigt & Ydelser
  • Kundedrevet Innovation

Virksomhedsrapport

Virksomhedsrapporten indeholder jeres virksomheds resultater, der belyser, hvordan kunderne oplever det at være kunde i jeres virksomhed og hvordan man internt i virksomheden arbejder med kundeorientering. Udover benchmark til andre B2B-virksomheder, adresserer rapporten blandt andet følgende:

  • Hvorvidt virksomheden opleves at prioritere det at levere gode kundeoplevelser
  • Differentiering til konkurrenterne
  • Hvorvidt kunderne vil anbefale virksomheden til andre
  • Inddragelse af kunderne i udvikling af nye løsninger og services
  • Om virksomheden er optaget af at gøre det let at være kunde
  • Om virksomheden forstår, hvad der skal til for at levere gode kundeoplevelser
  • Om medarbejderne går langt for at levere gode kundeoplevelser og har bemyndigelse til at gå det ekstra skridt for kunderne

”Rapporten har givet mig en vigtig spejling af vores aktiviteter ud mod kunderne, som jeg kan bruge i mine dialoger om vores fortsatte udvikling.”

Jens Rønn, Adm. Direktør, Abena

Praktisk information

TIMING
April/maj 2019

PRIS
25.000 kr. / 18.750 kr. for DI-medlemmer

OMFANG
I kan tilmelde op til 500 kunder og op til 100 medarbejdere

VARIGHED
Spørgeskemaet til kunden tager ca. 4 min. at gennemføre og ca. 7 min. for medarbejderen.

SPROG
Både dansk, engelsk og tysk

ANONYMITET
Jeres virksomhedsresultater vises kun i den individuelle virksomhedsrapport, og alle deltagere - kunder som medarbejder - er anonyme

Bliv kontaktet

Hvis I vil høre mere om Dansk Indeks for Kundeorientering, så udfyld felterne, så kontakter vi jer om yderligere info om deltagelse.

Peter A. Jensen

DANSK INDEKS FOR KUNDEORIENTERING 2017

Download gratis rapporten fra 2017

Download sidste års hovedresultater for »DANSK INDEKS FOR KUNDEORIENTERING«

Ved download af denne rapport accepterer jeg, at Customer Agency må kontakte mig på e-mail.

“Der er et stort vækstpotentiale i at levere kundeoplevelser, der konsistent bidrager til at differentiere den enkelte virksomhed. Et vækstpotentiale der gør virksomheder - der lykkes med at levere gode oplevelser - i stand til at realisere højere vækstrater end konkurrenterne”

Mogens Bjerre, Lektor, Department of Marketing, CBS